טיפולים ברפואה משלימהרפואה משלימה

צ'י קונג – כיצד צ'י קונג משפיע על חמש המערכות

צ'י קונג מאזן בין חמש מערכות הגוף. מערכת השלד, מערכת העצבים, מערכת כלי דם, מערכת נשימה ומערכת העיכול. בואו ללמוד מהו צ'י קונג?

צ'י קונג מאזן בין חמש מערכות הגוף כשלאחרונה צ'י קונג עושה לה מנוף והתמרה בקרב הקהל שבוחר להתחבר ולתרגל את רוך תנועה זו על כל היבטיה השונים.
ביטוי התנועה נשען על נקודות דיקור בקווים משלימים, הנקראים מרידיאנים. המרידיאניים הם ערוצים המעבירים את איכויות המזון, איכויות המחשבה, זרימת הרגשות, הזרמת חמצן ואנרגיה לכל האיברים, קשורים ישירות אל איכות הדם הזורמת אל הלב ולכן תוצאת התרגול המתמשך והקבוע מאפשר ללב חווית שמחה, עוצמה, הנאה ושלווה.

איך התנועה מאפשרת את איזון וריפוי המערכות?
כל תנועה מתבססת על עקרונות תנועות האיברים, השתייכותם זה לזה כחלקים תומכים ומזינים…

הדגמה של תרגילי צ'י קונג

עקרון הגוף ימינה ושמאלה מחזקת את האנרגיה של הכליות והשלד, ולכן טובה ליציבה, שווי משקל וייצוב עמוד השדרה וגזע המוח.

התנועה קדימה ואחורה משפיעה על מערכת העצבים ולכן מרגיעה מצד אחד ומצד שני, ממריצה לפעולה. כלומר מונעת בדיעבד, בעיות של תקיעות, שיתוק או פרכוס.

התנועה מעלה ומטה מחזקת ומשפיעה על תפקוד מערכת הנשימה, פועלת על שריר הסרעפת ולכן פותחת את הגוף לקבלת חמצן ושחרור דו תחמוצת הפחמן בזרימה ובקלות. לכן מונעת בעיות נשימה למיניהן, מטפלת בתחושות דיכאון ומשחררת תחושות עצב וסגירות פנימית.

התנועה מפנים כלפי חוץ מתבטאת בשחרור עודף אנרגיה ובמיוחד שקשורה אל הלב ותפקודיו, משחררת צוואר ומאפשרת גמישות לחגורת הכתפיים והראש. מטפלת בקושי להירדם, סערת רגשות, הזעות לילה, חלומות מטרידים. כמובן מאזנת לחץ דם גבוה או נמוך. מאזנת בעיות אנמיה ותפקודי בלוטת התריס ועוד.

התנועה מחוץ לפנים מתייחסת אל מערכת העיכול. אנחנו אוכלים ומזינים את הגוף כשתפקיד הקיבה להעביר מזונות עם הטחול ולשחרר את איכויות המזון אל כל האיברים הפנימיים. כמו כן לדחוף ולנפות חומרים רעילים או מיותרים כלפי חוץ. התוצאה מניעה של עצירות או ההפך, נפיחות בבטן, צניחת איברים (קשורה גם לבריחת שתן) ועוד.

איכות כל תרגיל תנועתי בצ'י קונג מכיל למעשה את כל התפקידים שנאמרו לעיל ולכן משפיע במיידי על תחושת ההרמוניה, שמחה, שלווה וזרימה בגוף ובנפש, מחזק את כוח החיים ולכן משפיע על מערכת החיסונית.
הסינים הכירו את עקרון האיזון כבר כחמשת אלפים שנים וחיברו את חוק הבריאה שבטבע עם חוקי הבריאה בגוף האדם.

הכירו בכך שעל מנת שנוכל לשמור על בריאותינו ולשמר את בריאתנו בצורה הטובה ביותר, עלינו לנוע בהתאם לעקרונות הבריאה הטבעיים.

זו זכותנו הטבעית לחוכמת הבריאה.

תרגול מהנה ומפרה.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על פנינה מתוק

Back to top button