ארומתרפיהרפואה משלימה

ארומתרפיה – שמני בסיס

אלה השמנים אשר ישמשו אתכם כבסיס להכנת תערובת ארומתית על פי הצורך.

בארומתרפיה, שמני בסיס הם שמנים נשאים, כלומר: אלה שמנים המשמשים כנשא של השמנים האתריים.

שימוש וטיפול בשמנים ארומתיים ידוע כבר אלפי שנים. מלכת מצרים, קליאופטרה הייתה ה"סלב של העת העתיקה" ושלטה בידע על יכולות הריפוי והבישום השמנים הארומתיים, גם ביהדות הארומתרפיה תוספת תחום רחב – הרמב”ם ידוע מאד גם בתחום השמנים וביוון העתיקה הומצאו בתי מרפא, מה שאנו קוראים היום ספא, וחלק מהטיפולים בהם היה עם שמנים ארומתיים.

שמן החוחובה:
שמן בסיס מעולה ונפוץ בקרב מטפלים רבים וחברות הקוסמטיקה המובילות בעולם כתוסף איכותי. שמן זה טוב לטיפול בקמטים בעור, עור יבש. זאת משום שהוא מכיל ויטמין E וקומפלקס ויטמין B.

שמן המשמש:
שמן בסיס המתאים לכל סוגי העור ומומלץ לשימוש כבסיס במקרים בהם מעוניינים להעניק לעור לחות ומראה צעיר וחושני. שמן זה נפוץ ביותר לעיסוי רקמות עמוק.

שמן נבט החיטה:
זהו ללא ספק אחד השמנים הנפוצים ביותר, זאת משום סמיכותו ובהיותו עשיר בויטמינים: E, B, ו – A. שמן נבט החיטה יעיל לטיפול באגזמות, פסוריאזיס, גירוי בפיטמות בזמן הנקה ועוד.

שמן שומשום:
שמן המופק מהשומשום נפוץ ביותר ברפואה ההודית- האיור-ודה, זאת משום שהוא נחשב טהור ומחמם אזורים עימם הוא בא במגע. שמן זה משמש בעיקר כבסיס לעיסוי ובטיפולים מיוחדים ב"איור- ודה" כגון ניסוך שמן שומשום חם על צ'אקרת המצח.

שמן שקדים:
זהו שמן סמיך שמומלץ למהול אותו עם שמנים נוספים, שמן השקדים משמש בעיקר להענקת לחות וברק לעור יבש והוא מתאים לכל סוגי העור.

Back to top button