הומאופתיהרפואה משלימה

הומאופתיה להפרעת קשב וריכוז

אם גם אתם סובלים מבעעית קשב וריכוז יכול להיות שיש טיפול טבעי שיכול לעזור לכם

האם קיים טיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז? טיפול הומיאופתי יכול להיות תחליף יעיל ואפקטיבי ללא תופעות לוואי לתרופות הנהוגות לטיפול בבעיות קשב וריכוז אבל ילדים ואצל מבוגרים

כיום, כ- 5% (לפחות) מהילדים בגיל בית ספר מאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז, עם או בלי היפראקטיביות. (ADHD – Attention-Deficit and Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder ) בעיות קשב מכל הסוגים נפוצות בעיקר בגיל הילדות, אך יכולה להופיע גם בבני נוער ובמבוגרים. היא מאופיינת בבעיית קשב, חוסר שקט, הפרעה ביכולת הריכוז, כאשר כל דבר קטן יכול להוציא אותם מריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות ומלווה לעתים בהפרעות נוספות כגון: שינויים במצב הרוח, חרדה, הפרעות התנהגות ולקויות למידה.

תרופות לטיפול בבעיות קשב וריכוז

לרוב, לאחר אבחון ההפרעה מומלץ על טיפול בממריצים כגון הריטלין.
להלן תיאור התרופה ותופעות הלוואי כפי שמופיעות במדריך המחולק כיום בארה"ב מטעם ה FDA- ארגון המזון והתרופות האמריקאי:
• ריטלין מוגדר כתרופה נרקוטית והינו תרופת מרשם המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות.
• הריטלין הינו ממריץ של מערכת העצבים, ומשמש גם כתרופה לבעיות שינה (נרקולפסיה).
• הריטלין הינו סם ועלול לגרום להתמכרות.

תופעות לוואי של תרופות לבעיות קשב וריכוז

תופעות הלוואי רבות ומגוונות: בעיות נפשיות- מניה דיפרסיה, דיכאון, בעיות התנהגות, אגרסיביות, עצבנות, הופעת תסמינים פסיכוטיים (הזיות, שמיעת קולות, דמיונות), התנהגות כפייתית (OCD), אפטיות, פגיעה במערכת העצבים- תיקים, תסמונת טורט, בלבול, בעיה בזיכרון, האטה בגדילה- גובה ומשקל אצל ילדים, תיאבון ירוד, כאבי ראש, סחרחורות, קשיי שינה, בעיות במערכת העיכול- בחילות, שלשולים, עצירות, הקאות, כאבי בטן, בעיות לב וכלי דם – לחץ דם גבוה, דפיקות לב מואצות, התקף לב אצל מבוגרים."

טיפול שכזה אינו נותן מענה אמיתי לבעיה, אלא דיכוי זמני של הילד. כאשר לאחר מספר שעות חוזר ל"מצבו הטבעי" ולנטייה הטבעית שלו. הטלטלות הפיזיות, הרגשיות והמנטאליות שעובר הילד ממצב טבעי למצב בו הוא תחת השפעת התרופה ולהיפך, הן קיצוניות, קשות, מבלבלות ומתסכלות.

הרבה פעמים הורים לא יודעים כיצד להתנהל מבחינת הטיפול בסופי שבוע וחופשות, בהן הילד לא צריך להיות מרוכז לפי דרישה או לשבת בשקט בכיתה וכו'.
הורים רבים, והסובלים מהתופעה, מתוסכלים ומחפשים מזור לבעייתם. הם זקוקים להבנה ותמיכה של הסביבה הקרובה ושל המערכת. הרצון לטפל בילד, לעזור לו להתגבר על המכשולים שהתופעה מציבה, ולאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו, מציב בפני ההורים דילמה קשה אל מול המחיר הכבד של תופעות הלוואי.
תופעות הלוואי יכולות להופיע בחלקן לאחר מספר שנים של נטילת הטיפול הקונבנציונלי,
ולכן כדאי להתחיל בטיפול טבעי שעה אחת קודם.

טיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז – טיפול הומאופתי

כיום יותר ויותר הורים מחפשים דרך אחרת לטיפול. דרך טבעית, ללא תופעות לוואי או חשש תלות והתמכרות.
הומאופתיה מציעה טיפול שורשי, יסודי, ועמוק. קיימות עשרות הכנות הומאופתיות המתאימות לטפל בהפרעת קשב וריכוז (עם / בלי היפראקטיביות), התאמת הטיפול המדוייק היא אישית על בסיס הכרות עם המטופל.
הטיפול ההומאופתי מכוון לטפל בשורש הבעיה, תוך הכרת המטופל וכלל מאפייניו. וכך להתאים טיפול שיניע את כוחות הריפוי הפנימיים ויביא לאיזון, חיזוק והרגעה פנימית.
בתשאול מחפש ההומאופת את מקור ההפרעה וכיצד היא באה לידי ביטוי, אם בהתנהגות אלימה – פיזית או מילולית, אימפולסיביות, תזזיתיות וכו'. וגם אופיו הכללי, תחושותיו ופחדיו של הילד נלקחים בחשבון כמכלול, ותוך כך מותאם טיפול באופן אישי למצבו. כך, כל ילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז יקבל טיפול שיותאם לו באופן אישי.
הטיפול משפיע לרוב לאחר כשבוע – שבועיים, אך משתנה אצל כל אחד ואחת.

יתרונות טיפול הומאופתי לבעיית קשב וריכוז:

  • טיפול טבעי, עמוק ושורשי.
  • ללא תופעות לוואי.
  • ללא חומרים משמרים וכימיקלים.
  • ללא פיתוח תלות והתמכרות.
  • בטוח לשימוש בתינוקות וילדים.
  • מחזק מערכת החיסון.
    קרדיט: הילי אברהם זילברשטיין

Back to top button